مانکنها بیشتر آثار هنری واقعی هستند که شما با ارائه مجموعهای از لباسها بر روی آنها، نمایشگاهی منسجم و خارقالعاده ایجاد میکنید و توجه همه بازدیدکنندگان را به خود جلب میکنید. کدام نوع از مانکن ها به بهترین وجه شخصیت یک برند طراحی را نشان می دهد؟ برای جلوگیری از اشتباهات چیدمان و اطمینان از اصل و به روز بودن لباس های نمایش داده شده ، نکته اصلی چیست؟
مانکن ها به عنوان عنصری از تجارت بصری
![](https://astra.dev-wp.ir/black/wp-content/uploads/2021/08/wd-blog-1.jpg)
هنگام انتخاب یک مانکن برای ویترین نمایش پوشاک خود، مطمئن شوید که کل فضای داخلی فروشگاه خود رنگ، سبک داخلی، لوازم جانبی و فضای کلی را تجزیه و تحلیل کرده اید. مانکن علاوه بر تطبیق با تجارت بصری، باید مزایای یک استایل مشخص را نشان دهد، به طوری که همه بازدیدکنندگان بتوانند خود را در کت ترنچ، لباس شب یا ژاکت شیک ارائه شده ببینند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که مانکن های موجود در ویترین از همان مجموعه مانکن های داخل فروشگاه هستند، اما لزوماً نباید از نظر رنگ یا خط مطابقت داشته باشند.
ژست های مانکنی که روی ویترین خود قرار می دهید نقش مهمی در تجسم فروش دارد. استفاده از مانکن در حالت ایستا بهتر است یا پویاتر؟ به شکل کلاسیک یا انتزاعی؟
این به ایده طراحی شما بستگی دارد - اگر مانکن قرار است یک نمایشگر مستقل ایجاد کند، باید سبک لباس ارائه شده را تا حد امکان منعکس کند تا توجه بینندگان را به خود جلب کند. در مقابل، نمایشگاههای گروهی برای گیرنده بسیار جالبتر است - همه چیز باید پیامی را منتقل کند و ارتباط بین مانکنهای فردی را نشان دهد، در حالی که فردیت هر ژست را در نظر میگیرد.
موقعیت مانکن: ارتباط بدون کلام
![](https://astra.dev-wp.ir/black/wp-content/uploads/2021/08/wd-blog-9.jpg)
موقعیت یک مانکن تصادفی نیست. موقعیت بدن جایگزین ارتباط کلامی با بینندگان یا مانکن های دیگر می شود. هر ژست پیامی را منتقل می کند، پیامی که به ژست حالت انسانی می دهد. ارائه یک کت و شلوار انحصاری و خوش تراش یا یک کت بلند با برش مستقیم با یک مانکن با موقعیتی محکم و مجسم آسان خواهد بود. یک مانکن در موقعیتی که انگشتانش به سختی زمین را لمس می کند، زیبایی یک لباس بلند یا یک لباس قد متوسط و گشاد را به بهترین شکل نشان می دهد.
موقعیت مانکن نیز به لباسی که نمایش داده می شود بستگی دارد. تصور کنید اگر میخواهید روی آستین پف دار پیراهن تأکید کنید و سپس توجه را به یک کیف کوچک و مرتب جلب کنید، ممکن است بخواهید از یک مانکن با آرنج خمیده استفاده کنید که میتوانید لوازم جانبی را آویزان کنید.
![چیدمان مانکن ها در ویترین](https://rivamod.ir/wp-content/uploads/2021/08/ث1-771x800.png)
تغییرات در ترکیب مانکن ها
مانکنها در ویترین مغازهها شبیه مدلها هستند، بنابراین چیدمان آنها نیز باید به گونهای چیدمان شود که گویی یک نمایش مد سطح بالا است، یعنی دارای تم اصلی، ترتیب منظم، ریتم، چیدمان یا تکنیک ارائه. در اینجا چند پیشنهاد برای شما داریم:
به صورت پویا در مقابل استاتیک - مانکنها یا ثابت هستند یا پویا، و میتوانند شبحهای منفرد یا گروهی از مانکنها باشند که در حالتهای مختلف و جذاب ایستادهاند.
تکرار ردیف مانکن هایی که در فواصل تقریباً محاسبه شده در یک ردیف چیده شده اند، نمونه ای از یک بازی برنامه ریزی شده با این نوع ترکیب بندی است. چنین ترکیباتی در مثلث، دایره یا مربع امکان پذیر است. تکرار ژست ها تاثیری ماندگار بر بینندگان می گذارد.
انتزاع و نیمه انتزاع - این نقطه مقابل کلاسیک است که با انحراف از ساختار طبیعی بدن و سر به شکل تخم مرغ مشخص می شود. شکل دیگری از نیمه انتزاعی تاکید زیادی بر جزئیات ظاهر مانکن ها دارد، مانند طرح کلی لب ها یا قوس ابرو. طراحی این سیلوئت ها انتخاب گسترده ای از یک ظاهر طراحی را امکان پذیر می کند، حتی یک "لباس سیاه کوچک" مینیمالیستی با یک برش ساده مخاطب را با ظاهر غیر واضح خود جذب می کند.
علاوه بر این، می توانید از ترکیب ترکیبی و کنتراست استفاده کنید. مینیمالیسم را با لوازم جانبی فانتزی ترکیب کنید و با ترکیب کلاسیک با انتزاع، قالب کلاسیک را بشکنید. آنچه مهم است نتیجه نهایی است. برای اینکه مشتریان خود را خوشحال کنید. مجموعه مانکن های RIVA Mannequin مطمئناً دیدگاه هر هنرمندی را برآورده میکند، مهم نیست که چقدر سخت و طاقتفرسا باشد!